Политика за Поверителност
1. Въведение
АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД е дружество, учредено по правото на Република България, с ЕИК 201274344, вписано в Търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел на Република България, държава членка на ЕС.
АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД оценява Вашата поверителност. Отдадени сме на съхраняване на поверителността на данните на нашите абонати, служители и посетители на нашия уебсайт.
Тази Политика за поверителност е изготвена с цел да разясни как ние събираме, използваме, защитаваме и разкриваме информация и лични данни при използване на уебсайта на АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД.
Дейностите на АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД, касаещи защитата на личните Ви данни, са съобразени и разработени в съответствие с приложимото право в областта на защитата на личните данни и информационната сигурност. В случай че имате въпроси относно Вашата лична информация или каквито и да е запитвания в тази връзка, не се колебайте да се свържете с нас на privacy@iptelecom.bg
2. Какви лични данни събираме?
Съгласно Общия регламент за защита на данните (член 4, пар.1), „лични данни“ означава всяка информация, свързана с идентифицирано физическо лице или физическо лице, което може да бъде идентифицирано. Това може да включва очевидни идентификатори като Вашето име, но също така идентификационни номера, онлайн идентификатори и/или един или повече признаци, специфични за физическата, физиологичната, генетичната, психическата, икономическата, културната или социалната идентичност на това лице.
„Специални категории лични данни“ включват данни, разкриващи расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни или философски убеждения или членство в синдикални организации, както и генетични данни, биометрични данни, данни за здравословното състояние или данни за сексуалния живот или сексуалната ориентация на физическото лице.
Всеки път, когато посетите нашия уебсайт, преминавате от страница на страница, разглеждате страници или изтегляте съдържание на Вашия компютър, ние научаваме кои страници са посетени и какво съдържание е изтеглено. Това обаче се измерва само в съвкупност, а не на индивидуална основа.
Когато ни изпратите имейл или поискате да Ви отговорим по имейл, ние научаваме Вашия имейл адрес и информацията, която сте включили във формата за имейл, показана на нашия уебсайт.
Можем да събираме допълнителна информация от или за Вас, когато комуникирате с нас, свържете се с нашите екипи за поддръжка на клиенти или отговорите на проучване.
При абониране за нашите VoIP услуги, събираме:
- Имена, ЕГН или дата на раждане, електронен адрес, адрес и/или телефонен номер – при регистрация;
- Данни за плащане като номер на банкова сметка, кредитна и/или дебитна карта (последните 4 цифри) – при плащане;
- IP адрес и адрес на бисквитки;
- Копие на паспорт или лична карта, образец на почерк, спесимен, снимка – в случаите, когато приложимото законодателство го изисква;
- Трафични данни, както следва:
- при услуга за гласови съобщения:
- телефонният номер на викащия и данни за идентифициране на крайния ползвател;
- набран номер (викан телефонен номер) и в случаите на допълнителни услуги, като пренасочване или прехвърляне на повикването, номер или номера, към които е маршрутизирано повикването, и данни за идентифициране на крайния ползвател;
- дата и час на началото и края на връзката;
- видът на използваната услуга за гласови съобщения;
- при фиксирана услуга за гласови съобщения – за викащия и викания телефонен номер;
- при услуга за гласови съобщения, предоставяна чрез мобилна наземна мрежа – за викащ и викан телефонен номер; международен идентификатор на викащия мобилен краен ползвател – страна по договор по чл. 227 (IMSI); международен идентификатор на викания мобилен апарат (IMSI); международен идентификатор на викащото мобилно крайно електронно устройство (IMEI); международен идентификатор на виканото мобилно крайно електронно устройство (IMEI); в случай на предплатени услуги – дата и час на първото активиране на услугата и етикет за местоположение – идентификатор на клетката, от която е активирана услугата и за идентифициране на крайния ползвател;
- при интернет достъп, електронна поща по интернет и интернет телефония:
- идентификатор, определен за крайния ползвател, идентификатор на крайния ползвател и телефонен номер, определени за всяко съобщение, влизащо в обществената телефонна мрежа, данни за идентифициране на крайния ползвател, за когото е определен IP адрес, идентификатор на крайния ползвател или телефонен номер в момента на връзката;
- идентификатор на крайния ползвател или телефонен номер на получателя/ите на интернет телефонно повикване, данни за идентифициране на крайния ползвател и идентификатор на получателя, за когото е предназначено съобщението;
- дата и час на влизане и излизане в/от услугата интернет достъп, основаващи се на определена часова зона, заедно с IP адреса, динамичен или статичен, определен за връзката от доставчика на услугата интернет достъп, и идентификатор на крайния ползвател, дата и час на влизане и излизане в/от услугата електронна поща по интернет или интернет телефония, основаващи се на определена часова зона;
- използваната телефонна услуга;
- викащият телефонен номер за комутируем достъп, цифрова абонатна линия (DSL) или друга крайна точка на инициатора на връзката.
- административни адреси на клетки на мобилна наземна електронна съобщителна мрежа, от които е генерирано или в които е терминирано повикване.
- при услуга за гласови съобщения:
- Данни за местоположение, ако е необходимо.
3. Цели и правни основания за събирането и/или обработването на лични данни
Събираме и обработваме лични данни въз основа на едно или повече от следните правни основания:
- Съгласие: физическото лице е дало ясно съгласие за обработване на неговите лични данни за конкретна цел;
- Договор: обработването е необходимо за договор, който имаме с физическото лице или неговата организация, или защото са ни поискали да предприемем конкретни стъпки преди сключването на договор;
- Правно задължение: обработването е необходимо за спазване на закона (без да включва договорни задължения);
- Жизненоважни интереси: обработването е необходимо за защита на нечий живот.
Целите за обработване на лични данни са:
- сключване, изпълнение и прекратяване на договор;
- за целите на обаждане и осъществяване на връзка;
- локализиране на потребител в случай на спешни повиквания;
- откриване, локализиране и отстраняване на неизправности и софтуерни грешки в електронните съобщителни мрежи;
- откриване и проследяване на обезпокоителни обаждания по искане на засегнат краен ползвател, изискващо действия от наша страна;
- защита на законните права и интереси на АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД във връзка с предоставените услуги, използването на уебсайтовете или защита срещу правни претенции на трети лица;
- изпълнение на законови задължения съгласно приложимото законодателство;
- директен маркетинг.
Използваме обобщена статистическа информация, за да определим колко души посещават нашия уебсайт и кои секции на сайта са най-често посещавани. Това ни помага да разберем какъв тип информация е най-популярна, за да можем да подобрим нашия уебсайт и да улесним достъпа до тази информация. Записваме статистическа информация за броя на посетителите на нашия уебсайт, но не съхраняваме или използваме информация, свързана конкретно с Вас.
Във връзка с данните, които получаваме, когато ни изпращате имейл, можем да използваме Вашия имейл адрес, за да потвърдим Вашите коментари и/или да отговорим на Вашите въпроси, и можем да съхраняваме Вашата комуникация и нашия отговор в случай, че се наложи да продължим кореспонденцията на по-късен етап. Няма да предоставим Вашия имейл адрес на никого.
Можете да оттеглите съгласието си по всяко време и безплатно. Моля, вижте раздела „Какви са Вашите права“ или „Свържете се с нас“ за повече информация как да направите това.
4. Разкриваме ли Вашите лични данни?
Можем да споделим Вашите лични данни или информация за Вас с други страни за бизнес целите на АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД или както е разрешено или изисквано от закона, включително:
- ако трябва да го направим, за да спазим закон, съдебен процес или регулации;
- на правоохранителни органи или други държавни служители, или други трети страни въз основа на съдебна заповед, съдебно разпореждане или друг законов процес;
- изискване, приложимо към АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД;
- ако вярваме, по наше усмотрение, че разкриването на лични данни е необходимо или подходящо, за да се предотвратят физически вреди или финансови загуби или във връзка с разследване на подозирана или действителна незаконна дейност;
- за защита на жизненоважните интереси на лице;
- за разследване на нарушения или прилагане на потребителско споразумение или други законови условия, приложими за всяка услуга;
- за защита на нашето имущество, услуги и законови права;
- за улесняване на покупка или продажба на цялата или част от бизнеса на АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД;
- за подпомагане на оценката и управлението на риска и предотвратяването на измами срещу нас, нашите потребители и измами, свързани с нашите сайтове или използването на нашите услуги, включително измами, които засягат или включват нашите бизнес партньори, стратегически начинания или други лица и търговци на компании, с които планираме да се слеем или да бъдем придобити от тях;
- за поддържане на нашите функции за одит, съответствие и корпоративно управление.
Можем да разкрием някои лични данни между две или повече от нашите групови компании, включително компании в други държави в рамките на Европейския съюз, за да гарантираме, че предоставяме подходящите групови ресурси за изискванията на клиентите, както и за определени наши бизнес цели, като за вътрешно водене на записи, счетоводство и регулаторно съответствие.
5. Защо съхраняваме лични данни?
Съхраняваме лични данни в идентифицируем формат за най-краткия период, необходим за изпълнение на нашите законови или регулаторни задължения и за нашите бизнес цели.
Можем да съхраняваме лични данни за по-дълъг период, отколкото се изисква от закона, ако това е в нашите легитимни бизнес интереси и не е забранено от закона.
Трафичните данни се съхраняват само за шест месеца или за период, посочен в приложимото законодателство.
Бисквитките, които използваме, имат определени срокове на изтичане; освен ако не посетите нашия сайт в рамките на това време, бисквитките се деактивират автоматично и запазените данни се изтриват.
6. Международен трансфер
Нашите операции се поддържат от мрежа от компютри, сървъри, базирани на облак, и друга инфраструктура и информационни технологии, включително, но не само, доставчици на услуги от трети страни.
Нашите партньори може да са установени в юрисдикции, различни от Вашата и извън Европейското икономическо пространство. Тези държави не винаги осигуряват еквивалентно ниво на защита на личните данни. Предприели сме конкретни стъпки в съответствие със законодателството за защита на данните в ЕИП, за да защитим Вашите лични данни.
7. Какви са Вашите права?
Вашите основни права съгласно Общия регламент за защита на данните са:
- Право на достъп – Имате право на потвърждение дали обработваме Вашите лични данни и, ако го правим, достъп до личните данни, заедно с определена допълнителна информация. Тази допълнителна информация включва подробности за целите на обработката, категориите лични данни и получателите на личните данни. При условие че правата и свободите на други не са засегнати, ние ще Ви предоставим копие от Вашите лични данни.
- Право на коригиране – Имате право да поискате коригиране на всякакви неточни лични данни за Вас и, като се вземат предвид целите на обработката, да поискате попълване на всякакви непълни лични данни за Вас.
- Право на изтриване – При определени обстоятелства имате право на изтриване на Вашите лични данни без ненужно забавяне. Тези обстоятелства включват:
- личните данни вече не са необходими във връзка с целите, за които са били събрани или обработени по друг начин; оттегляте съгласието си за обработване, основано на съгласие; възразявате срещу обработването съгласно определени правила на приложимото законодателство за защита на данните; обработването е за целите на директния маркетинг; и личните данни са били обработени незаконно. Има обаче изключения от правото на изтриване. Общите изключения включват случаите, когато обработването е необходимо: за упражняване на правото на свобода на изразяване и информация; за спазване на законово задължение; или за установяване, упражняване или защита на правни претенции.
- Право на ограничаване на обработването – При определени обстоятелства имате право да ограничите обработването на Вашите лични данни. Тези обстоятелства са:
- оспорвате точността на личните данни; обработването е незаконно, но Вие се противопоставяте на изтриването; вече не се нуждаем от личните данни за целите на нашата обработка, но Вие се нуждаете от личните данни за установяване, упражняване или защита на правни претенции; и сте възразили срещу обработването, в очакване на проверката на това възражение.
- Право на възражение срещу обработването – Имате право да възразите срещу обработването на Вашите лични данни на основания, свързани с Вашата конкретна ситуация, но само доколкото правното основание за обработването е, че обработването е необходимо за изпълнението на задача, извършвана в обществен интерес или при упражняване на официални правомощия, предоставени ни; или за целите на легитимните интереси, преследвани от нас или от трета страна. Ако направите такова възражение, ние ще прекратим обработването на личната информация, освен ако не можем да демонстрираме убедителни легитимни основания за обработката, които надделяват над Вашите интереси, права и свободи, или обработването е за установяване, упражняване или защита на правни претенции.
- Право на преносимост на данните – В този контекст имате право да получите личните данни, които сте предоставили на АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД, в структуриран, често използван и машинно четим формат. Също така имате право да поискате да предадем тези данни директно на друг администратор. Правото на преносимост на данните се прилага само когато:
- нашето законово основание за обработване на тази информация е съгласие или за изпълнение на договор; и ако извършваме обработването чрез автоматизирани средства (без хартиени файлове).
- Право на подаване на жалба до надзорен орган – Ако считате, че нашето обработване на Вашата лична информация нарушава законите за защита на данните, имате законно право да подадете жалба до надзорен орган, отговорен за защитата на данните. Можете да направите това в държавата членка на ЕС на Вашето обичайно местопребиваване, мястото на работа или мястото на предполагаемото нарушение.
- Право на оттегляне на съгласие – Доколкото правното основание за нашето обработване на Вашата лична информация е съгласие, имате право да оттеглите това съгласие по всяко време. Оттеглянето няма да засегне законосъобразността на обработването преди оттеглянето.
8. Могат ли деца да използват нашите услуги?
Сайтът е предназначен за потребители, които са пълнолетни в страната, от която имат достъп до сайта. Ние не събираме умишлено лична информация от малолетни под 14-годишна възраст или млади хора под 18-годишна възраст. Ако разберем, че сме получили неволно лична информация от малолетно лице под 14-годишна възраст или млад човек под 18-годишна възраст, ще изтрием тази информация от нашите записи без забавяне.
9. Обработваме ли специални категории лични данни?
АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД не обработва лични данни, разкриващи расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни или философски убеждения или членство в синдикални организации, както и генетични данни, данни за здравето или данни относно сексуалния живот или сексуалната ориентация на физическо лице.
АЙПИ ТЕЛЕКОМ БЪЛГАРИЯ ООД може да обработва биометрични данни от време на време, като биометрични снимки, образец на почерк, спесимен, за целите на идентифициране на физическо лице, в случай че приложимото законодателство го изисква и само до степента и за сроковете, изисквани от приложимото законодателство, или в случай че потребителят е дал изрично съгласие за обработването на тези лични данни, освен когато правото на ЕС или държавата членка предвиждат, че обработването на такива данни въз основа на съгласие е недопустимо.
10. Как защитаваме Вашите лични данни?
Поддържаме технически, физически и административни мерки за сигурност, предназначени да осигурят разумна защита на Вашите лични данни срещу загуба, злоупотреба, неоторизиран достъп, разкриване и промяна. Мерките за сигурност включват защитни стени, криптиране на данни, физически контрол на достъпа до нашите центрове за данни и контрол на оторизацията за достъп до информация.
Ние не носим отговорност за защитата на лични данни, които споделяме с трета страна въз основа на връзка с акаунт, която сте упълномощили.
11. Какво друго трябва да знаете?
Ако решим да променим тази Политика за поверителност, ще Ви информираме, като публикуваме ревизираната Политика за поверителност на сайта. Тези промени ще влязат в сила на датата на ревизията, посочена в ревизираната Политика за поверителност.
12. Свържете се с нас
Можете да се свържете с нас на privacy@iptelecom.bg, ако имате общи въпроси или притеснения относно тази Политика за поверителност и допълнителни известия или начина, по който обработваме Вашите лични данни.
Ако искате да упражните някое от Вашите права, както е посочено по-горе, не се колебайте да се свържете с нас.
13. Право на подаване на жалба до надзорен орган
Имате право да подадете жалба до надзорен орган по защита на данните, по-специално в държавата членка на ЕС на Вашето обичайно местопребиваване, място на работа или място на предполагаемото нарушение, ако считате, че обработването на Вашите лични данни нарушава разпоредбите на Регламента или други приложими изисквания за защита на личните данни.
Надзорният орган в Република България е Комисията за защита на личните данни, адрес: София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров“ № 2, уебсайт: https://www.cpdp.bg/.
14. Промени в Политиката
Можем да актуализираме тази Политика от време на време, за да отразим всякакви промени в обработването на Вашите лични данни или за да спазим промените в действащото законодателство.
Всички промени, които можем да направим в бъдеще, ще бъдат публикувани на уебсайта www.iptelecom.bg